Voorbereiding

Een getrainde zwemmer doet rond de dertig minuten over 2 kilometer. Een minder goed getrainde zwemmer doet daar bijna zestig minuten over. Daarom is het voor je eigen veiligheid verplicht om tijdens de Swim to Fight Cancer Delft een wetsuit (full of shorty suit) te gebruiken. Het zwemmen met een wetsuit levert naast extra warmte ook drijfvermogen op.

Decathlon in Rotterdam verkoopt wetsuits voor een aantrekkelijke prijs. Natuurlijk kan je ook zelf een wetsuit regelen. Denk hierbij aan Marktplaats e.d. 

Trainingssessies 

We adviseren om voor Swim to Fight Cancer te trainen (in je wetsuit). De twee Delftse zwembaden (zwembad Kerkpolder en Sportfondsenbad Delft) bieden alle deelnemers van Swim to Fight Cancer Delft en de Junior Swim goede trainingsfaciliteiten. 

Op vertoon van je deelnameformulier en een geldig ID bewijs, ontvang je - tot eind augustus 2019 - 10% korting op de aanschaf van een 12-badenkaart (1 jaar geldig). Hierbij komen de eenmalige kosten van € 6,00 voor de zwempas. Als u al een zwempas heeft, dan worden deze kosten niet berekend. Bezoek de website voor de adressen, openingstijden en tarieven: www.sportfondsenbaddelft.nl

Eigen risico

Deelname is op eigen risico waarvoor je vooraf moet tekenen.

DTP-prik (tetanusprik)

Het is goed om te controleren of je in de laatste tien jaar een DTP-prik (in de volksmond: tetanusprik) hebt gehad. Indien dit niet het geval is raden, we aan deze in de voorbereiding wel te halen. 

Minimumleeftijd

Er geldt een minimumleeftijd van 14 jaar voor deelname aan de Swim to Fight Cancer Delft op 1 september 2019.

Ben je nog geen 18? Dan heb je een ouderverklaring nodig. De ingevulde verklaring  kun je per mail aan ons verzenden. Daarnaast raden we je aan om deze tevens mee te nemen op de dag van het evenement zelf, voor de registratie.

Ben je tussen de 5 en 14 jaar en wil je ook zwemmen? Dan organiseren we op 7 september in zwembad Kerkpolder de Junior Swim. Kijk hier voor meer informatie.

Tips ophalen donaties

Het behalen van het donatiebedrag kan op vele manieren. Hieronder enkele tips:

  • Gebruik je sociale netwerken (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram) om de link naar je persoonlijke donatiepagina te promoten en aandacht voor jouw prestatie te krijgen;
  • Organiseer in de aanloop naar het evenement een ludieke actie, zoals een diner voor vrienden, een “openbare training” of iets dergelijks, waarmee je aandacht vraagt voor de actie, met als doel geld in te zamelen;
  • Als je lid bent van een (sport)vereniging of genootschap kun je wellicht een soort collecte of speciale actie bedenken om je donatiegeld bij elkaar te krijgen. Bovendien willen je teamgenoten je misschien wel helpen bij jouw fundraise-actie.

 

Heb je nog meer ideeën? Houd ons op de hoogte! Op deze plek delen we jouw goede idee graag met de andere deelnemers.