Donatietips

Maak je eigen actiepagina

Een actiepagina met een paar persoonlijke foto’s en teksten zorgt voor meer donaties. Upload wat foto’s die met jou en jouw actie te maken hebben. En vertel waarom jij de actie bent gestart. Het gros van je supporters zal doneren omdat ze je aardig vinden en benieuwd zijn naar jouw besluit om deze actie te starten. Laat iedereen op jouw school, op je werk, in de buurt en thuis zien dat je meedoet met onder Steun mij - Fighter posters. We hebben een paar versies voor de deelnemers ontworpen dus kies de poster die bij jou past: 

Poster I Swim
Poster II Swim
Poster III Swim

Poster I Junior Swim
Poster II Junior Swim
Poster III Junior Swim
Poster IV Junior Swim
Poster V Junior Swim

Eerst een paar donaties, dan pas verspreiden! 

Voordat je iedereen gaat vertellen over je actie is het verstandig om alvast een paar donaties te hebben. Vraag je familie en beste vrienden eerst persoonlijk om een donatie te doen voordat je alle andere mensen vraagt om te doneren. Goed voorbeeld doet namelijk goed volgen. Zet de link van je actiepagina met oproep onder je naam/handtekening in al je e-mails zodat iedereen die je mailt de actie ziet.

Mondeling overtuigen en met hulp van je mobiel

Vertel op je werk, school, vereniging, in de kantine en feestjes over de actie die je bent gestart. En vraag ze dan direct om je te sponsoren en niet te wachten tot ze thuis zijn. Boter bij de vis! Iedereen kan eenvoudig met hun smartphone je actie bekijken en doneren. Bookmark je actiepagina in je internetbrowser van je mobiel.

Stuur WhatsApp-berichten en SMS-berichten

Maak een WhatsApp-groep aan met veel van je contacten die elkaar kennen. Stel je vraag en verwijs naar je actiepagina. Bedank in deze groep de mensen die aangeven dat ze gaan doneren zodat alle groepsleden dat zien. Hierdoor is de kans groter dat anderen zich ook betrokken voelen en je actie zullen steunen. Als één schaap over de dam is...

Plaats regelmatig updates op jouw socials

De actiepagina kan je op verschillende manieren delen via social media. En vertel op je Instagram, Facebook, Twitter en/of LinkedIn profiel regelmatig hoe het staat met je actie. De kracht van een boodschap zit hem in de herhaling. 

Deel regelmatig nieuws en verhalen/blogs

Dat kan eenvoudig via jouw actiepagina. Vertel de mensen die dicht bij jou staan hoe het verloopt met de voorbereidingen. 

Betrek donateurs bij jouw eindsprint

Ervaring leert dat de laatste twee weken van je actie het meeste gedoneerd wordt. Dat is dus de eindsprint voor je actie. Zet dan ook je eindsprint goed in en vraag je donateurs om hulp daarbij. Want die willen ook graag dat je je streefbedrag haalt.

Denk ook aan bedrijven

Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen om je te sponsoren. Je werkgever, een goede klant, een fijne leverancier. Als dank kan je daarover een speciaal nieuwsbericht schrijven en verspreiden met hun naam daarin. Of hun logo als afbeelding plaatsen op je actiepagina.

Hou vol!

Niet iedereen doneert direct. Stuur daarom herinneringsmails of WhatsApp-berichten als ze nog niet hebben gedoneerd. De aanhouder wint!

Hulp nodig? Wij zijn er voor je.

Wij helpen je graag om je actie tot een succes te maken. Neem gerust contact op via e-mail. 

Gaat het goed? Laat het ons weten!

Wij helpen je graag om je actie tot een succes te maken. Neem gerust contact op via e-mail. Wij geven hier tips maar misschien heb jij ook nog goede tips voor iedereen. Heb je tips voor andere fighters? Laat het ons weten via e-mail.