Winnaar Creative Press Challenge bekend

02 Dec 2015

PERSBERICHT

Winnaar Creative Press Challenge 2015: J. Walter Thompson Amsterdam

Amsterdam, 2 december 2015

Walter Thompson Amsterdam is de winnaar van de derde editie van de Creative Press Challenge. De Persgroep maakte dit gisteren bekend tijdens een speciaal event bij de ADCN. De jury koos drie weken geleden uit bijna 60 inzendingen de drie beste schetsen, die samen met de teams geproduceerd zijn. De advertentie van Leon Ragetlie en Gabriela Nouws van J. Walter Thompson Amsterdam is uiteindelijk gekozen als winnaar. Volgens de jury heeft dit creatieve team op intelligente wijze het rebelse karakter van Fight cancer overgebracht en goed ingespeeld op het mediumtype krant. De advertentie staat op vrijdag 11 december in de Volkskrant, samen met een exclusief interview, en wordt ingezonden naar Cannes.

De juryleden over de winnende advertentie: 
“Ik zie de winnende uiting zo hangen in Cannes. Het heeft een klassieke uitstraling zoals de beroemde copy ads. Een helder idee en op de juiste manier gecraft, waardoor ie ook weer iets moderns heeft.” 
- Darre van Dijk, Chief Creative Officer Ogilvy & Mather -

“The winner is a class act. It delivers a very provocative message in a simple and elegant way. It doesn’t shout but it goes straight to the brain and the heart.”- Carlo Cavalone, Executive Creative Director, 72andSunny Amsterdam -

“Slimme copy, die aanleiding geeft tot controverse en zeker de aandacht voor het goede doel zal grijpen.”
- Corinne Genestay, Onafhankelijk Creatief Strateeg -

“Alle deelnemers hebben zich enorm ingespannen voor Fight cancer; mooi om te zien dat er zoveel indrukwekkende creaties zijn gemaakt. Dat maakte het niet makkelijk om er één te selecteren, maar dit is voor ons de winnaar. Door de kop wordt de lezer geprikkeld om direct verder te lezen. Vervolgens laat de advertentie zien hoe gemakkelijk het eigenlijk is om een bijdrage te leveren aan Fight cancer.”
- Limore Noach, Directeur Fight cancer -

“Mijn oog viel meteen op deze advertentie, omdat hij op simpele, krachtige wijze provoceert: een ongezond stuk taart – met toefje slagroom – kan kanker genezen? Die rare bewering maakt nieuwsgierig. In de tekst blijkt dan dat Fight cancer niet om geld vraagt, maar oproept om zelf acties te bedenken en organiseren, bijvoorbeeld door taart te bakken, om fondsen te werven. Dat was de boodschap die de creatieve teams moesten overbrengen. Daarin slaagt dit grapje uitstekend.”   
- Philippe Remarque, Hoofdredacteur de Volkskrant -

Promotie in de Volkskrant en in Cannes
De advertentie wordt op vrijdag 11 december geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview. Daarom wordt de winnende advertentie nu alleen in schetsvorm getoond. De advertentie wordt ook ingezonden naar het Cannes International Festival of Creativity 2016.

De top 3
De jury koos eerder al de drie beste schetsen, die geproduceerd zijn door de creatieve teams. De top drie:

  1. J. Walter Thompson Amsterdam: Leon Ragetlie en Gabriela Nouws (schets nr. 25 in gallery via onderstaande link en zie bijlage)
  2. IN10: Mirjam Lanting en Lennart van Zanten (schets nr. 22)
  3. 72andSunny Amsterdam: Frenkel Schonefeld en Jan-Willem de Man (schets nr. 2)

Bekijk hier onder de winnende advertentie en alle andere inzendingen.