Creative Press Challenge

Geplaatst op: 19 november 2015
cpc2

De Persgroep Nederland organiseert voor de derde keer de jaarlijkse Creative Press Challenge. Een uitdagende ontwerpwedstrijd, speciaal voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Ieder jaar wordt de challenge verbonden aan een goed doel, dit jaar is dat Fight cancer!

Doel
Het doel van de Creative Press Challenge is om reclamemakers opnieuw de puurheid van print als reclamemedium te laten ervaren, en om printreclame naar een hoger niveau te tillen. De opdracht is om de identiteit van Fight cancer in één pagina weer te geven en daagt jonge creatieven uit om voor dit iconisch goed doel hun beste printadvertentie van het jaar te maken.

Nieuw dit jaar is dat de drie beste ideeën worden geproduceerd; uit deze top 3 kiest de jury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met exclusief interview met het winnende bureau.  

Fight cancer
'Dit jaar is gekozen voor Fight cancer, omdat het een simpel en iconisch goed doel is dat elke jury in Cannes kan herkennen. Daarnaast is het een thema dat dichtbij de deelnemers staat; helaas worden te veel mensen (en jongeren) direct of indirect geconfronteerd met kanker. Wanneer creatieven zich kunnen inleven in het goede doel en de doelgroep waarvoor die strijdt, kan nog beter werk gemaakt worden. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema een origineel idee te bedenken', zo meldt De Persgroep.

Jury
Inmiddels heeft de juriringsronde plaatsgevonden en zijn er drie ontwerpen gekozen! Volg ons op Facebook voor de updates en lees verder via onderstaande link!