Tips om donaties op te halen

Maak de actiepagina jouw pagina

Een actiepagina met persoonlijke foto’s en teksten zorgt voor meer donaties. Upload foto’s die met jou en jouw actie te maken hebben, en vertel waarom jij de actie bent gestart. Het gros van jouw supporters zal doneren, omdat ze benieuwd zijn naar jouw besluit om deze actie te starten. Laat iedereen op jouw school, op je werk, in de buurt en thuis zien dat je meedoet.

Eerst donatie, daarna activatie

Voordat je iedereen gaat vertellen over je actie is het verstandig om alvast een paar donaties te hebben. Vraag bijvoorbeeld je familie en beste vrienden eerst persoonlijk om een donatie te doen, voordat je andere mensen vraagt om te sponsoeren en te doneren. Een goed voorbeeld zorgt dat meerdere personen zullen volgen met sponsoring.

Zet de link van je actiepagina onder al je mails

Zet de link van je actiepagina met oproep onder je naam/handtekening in al je e-mails zodat iedereen die jij een mail stuurt de actie ziet. Dat zorgt voor meer bereik.

Mondelinge overtuiging en smartphone

Vertel op werk, school, verenigingen, in de kantine en op feestjes over de actie die je bent gestart. Boter bij de vis! Vraag direct om jouw actie te sponsoren. Niet pas als ze thuis zijn. Iedereen kan eenvoudig met hun smartphone jouw actie bekijken en doneren. Tip: Bookmark je actiepagina in je internetbrowser van jouw smartphone.

WhatsApp groepsapps & verzendlijsten

Maak een WhatsApp-groep aan met veel van jouw contacten die elkaar kennen. Verwijs naar jouw actiepagina en vraag of zij bereid zijn om jou re sponsoren en geld te doneren. Bedank uiteraard de mensen die aangeven dat ze gaan doneren. Hierdoor is de kans groter dat anderen zich ook betrokken voelen en je actie zullen steunen. Als één schaap over de dam is.. volgen er meer. Als je liever geen groepsapp aanmaakt, kun je er altijd voor kiezen om een verzendlijst te maken. Je kunt alle contactpersonen die je wil benaderen persoonlijk toevoegen. Je hoeft de contactpersonen dan niet in één groep te plaatsen. Dit gaat sneller dan personen één voor één een WhatsApp te sturen.

Social Media

Plaats regelmatig updates op Instagram, Facebook, Twitter en/of LinkedIn. Neem je omgeving mee in de voorbereidingen. De actiepagina kun je op verschillende manieren delen via social media. Vertel regelmatig hoe het staat met je actie, maar niet té veel. De kracht van een boodschap zit hem in de herhaling, maar wel met mate. Jouw omgeving wordt 'moe' van als er te veel informatie wordt gedeeld. Tip: Post 1 á 2 keer in de week een bericht of deel een bericht van de Walk&Dance kanalen.

Nieuwsberichten

Op jouw actiepagina kun je eenvoudig nieuwsberichten plaatsen. Deel deze via Instagram, Facebook, Twitter en/of LinkedIn.

Eindsprint

Uit ervaring blijkt dat in de laatste twee weken van je actie de meeste donaties worden gegeven. De eindsprint. Zet je eindsprint goed in en vraag je donateurs om hulp, want zij willen uiteraard ook graag dat jij jouw streefbedrag haalt.

Bedrijven als sponsor

Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen om je te sponsoren. Je werkgever, een goede klant of een fijne leverancier. Als dank kun je een nieuwsbericht schrijven waarin de bedrijfsnaam wordt vermeld met logo en wordt verspreid op je actiepagina.

Hou vol: blijf mensen herinneren!

Niet iedereen doneert direct. Stuur daarom herinneringsmails of WhatsApp-berichten als ze nog niet hebben gedoneerd. De aanhouder wint! 

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Wij helpen je graag om je actie tot een succes te maken. Neem gerust contact op via denbosch@walkanddance.nl

Gaat het goed? Laat het ons weten!

Gaat het goed met je actie en heb je daar een bijzonder leuk verhaal bij? Laat het ons weten. Stuur ons een berichtje via denbosch@walkanddance.nl en wellicht delen we jouw actie en verhaal via onze social-media-kanalen.

Heb je nog tips voor ons?

Wij geven hier tips maar misschien heb jij ook nog goede tips voor iedereen. Heb je tips voor andere actievoerders? Laat het ons weten via: denbosch@walkanddance.nl